κρυολογήματα

Θα τα καταφέρεις! Πώς να χειριστείς τα κρυολογήματα και τις εποχιακές ιώσεις

Ήρθε για άλλη μια φορά αυτή η εποχή, που ο καιρός αρχίζει να “γλυκαίνει”, η επιθυμία να… πετάξεις τα χοντρά πανωφόρια στην ντουλάπα και να κάνεις δροσερές βόλτες στην πόλη με τα παιδιά! Και φυσικά, αυτή η εποχή στο μεταίχμιο της άνοιξης και του χειμώνα είναι ιδιαιτέρως παραπλανητική, όπως κάθε μεταβατική περίοδος, οδηγώντας σε συχνά σε κρυολογήματα και ιώσεις! Ήξερες πως βάσει στατιστικών, οι ενήλικες θα έχουν από δύο έως τρία κρυολογήματα το χρόνο, ενώ τα παιδιά ακόμη περισσότερα; Αν αυτά τα κρυολογήματα είναι αρκετά δυνατά για να σε κάνουν να μείνεις εσύ, ο σύντροφός σου ή το παιδί σας στο σπίτι για μία ημέρα κάθε φορά, τότε μιλάμε για έως και οκτώ ημέρες ασθένειας για μια τυπική τετραμελή οικογένεια! Φοβερό; Πώς μπορείς, λοιπόν, να προετοιμαστείς για αυτές τις δύσκολες ημέρες που ίσως σου χτυπήσουν την πόρτα;

Φυσικά υπάρχουν τρόποι αποφυγής κρυολογήματος και γρίπης, καθώς και κάποιες καλές προτάσεις για το πότε πρέπει να κρατήσεις τα παιδιά στο σπίτι, ώστε να μπορούν να αναρρώσουν πλήρως. Αλλά ακόμη και με όλες αυτές τις προλήψεις, οι “άρρωστες” ημέρες είναι σχεδόν αναπόφευκτες! Και κάπου εκεί, ανάμεσα από το μοίρασμα χαρτομάντιλων στα παιδιά, στο καθάρισμα της τουαλέτας και στην προσπάθεια να διαβάσεις όλα εκείνα τα mail από τη δουλειά που έχασες όσο ήσουν στο κρεβάτι, αναρωτιέσαι κάθε φορά πώς μπορείς να αντεπεξέλθεις.

Ρίξε, λοιπόν, μια ματιά παρακάτω για να καταφέρεις να καταστρώσεις ένα σχέδιο που θα σε βοηθήσει για όλες τις επόμενες φορές που οι ιώσεις θα κάνουν… comeback!

♦ Βήμα 1ο: Προετοιμάσου για ό,τι έρχεται

Μην ζεις στην άρνηση! Ξέρεις ότι δεν μπορείς να αποφύγεις την εποχή του κρυολογήματος και των ιώσεων. Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, μια μικρή προετοιμασία μπορεί να σε βοηθήσει πολύ!

Γι’ αυτό θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένη για τυχόν απουσίες από τη δουλειά και να γνωρίζεις πόσες ημέρες άδειας δικαιούσαι και σε ποιον θα πρέπει να αναφερθείς για να ενημερώσεις για την απουσία σου! Μπορείς ακόμη να είσαι προνοητική και να μιλήσεις εκ των προτέρων στον προϊστάμενό σου για πιθανές ημέρες άδειας που ενδέχεται να χρησιμοποιήσεις, μιας και ξεκινάει μια “επικίνδυνη” εποχή.

Επιπλέον, κάνε μια συζήτηση με το σύντροφό σου σχετικά με τις κινήσεις όταν… ξεσπάσει η κρίση! Εάν εργάζεστε και οι δύο, πώς θα αποφασίσετε ποιος θα μείνει σπίτι με το άρρωστο παιδί; Αν αρρωστήσει ένας από εσάς, πώς θα το χειριστεί ο άλλος με τη δουλειά του για να προσέξει το επίσης άρρωστο παιδί; Μόλις φαίνεται ότι ένα παιδί αρρωσταίνει, ετοιμάστε το σχέδιο “έκτακτης ανάγκης”. Αν δεν καταλήξετε να το χρειάζεστε, θα είστε έτοιμοι για την επόμενη φορά.

Έπειτα, προετοίμασε το σπίτι! Έχετε τις απαραίτητες προμήθειες; Χαρτομάντιλα, τσάι, μέλι, μια λεκάνη για το… στομαχάκι του μικρού που ανακατεύεται; Επιπλέον μαξιλάρια για να ανακουφιστεί; Έναν υγραντήρα; Παιδικό σιρόπι στο ψυγείο; Αν όχι, ξεκίνα να εφοδιάζεσαι, γιατί ξέρεις πως δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να αρχίσει να ανεβαίνει ο πυρετός και το πιο κοντινό διανυκτερεύον φαρμακείο να βρίσκεται τέσσερις συνοικίες μακριά!

♦ Βήμα 2ο: Αποδέξου την πραγματικότητα!

Είτε είσαι εσύ στο… κρεβάτι του πόνου, είτε το παιδί πέρασε το προηγούμενο βράδυ κάνοντας εμετούς, θα πρέπει να το πάρεις απόφαση πως η παραμονή σου στο σπίτι είναι απαραίτητη. Αυτό δεν σημαίνει πως θα δουλέψεις από το σπίτι, ούτε πως επειδή είσαι εκεί θα πρέπει να βάλεις όλα τα πλυντήρια της εβδομάδας και να σκουπίσεις, να σφουγγαρίσεις ή να κάνεις γενική καθαριότητα! Χρειάζεται ξεκούραση για να συνέλθεις ή πρέπει να είσαι εκεί για να βοηθήσεις το παιδί να αναρρώσει. Πάτα, λοιπόν, pause σε όλες τις επιμέρους υποχρεώσεις, ζήτησε βοήθεια αν χρειαστεί και κάνε αυτό που πρέπει!

♦ Βήμα 3ο: Υπενθύμισε στον εαυτό σου να… χαλαρώσει!

Η αλήθεια είναι πως οι γονείς είναι αρκετά επιδέξιοι στο να “ζορίζουν” ένα εκατομμύριο πράγματα ταυτόχρονα. Έτσι και εσύ, δουλεύεις, φροντίζεις τα παιδιά, φέρνεις… βόλτα τα οικονομικά της οικογένειας, μαγειρεύεις, τρέχεις σε όλες τις εξωτερικές δραστηριότητες και γενικώς κάνεις τα πάντα. Στις ημέρες ασθένειας, όμως, η πρόκληση είναι να σταματήσεις τα πάντα και να επικεντρωθείς στο να γίνεις εσύ ή το μικρό σου καλύτερα!

Τελευταία ενημέρωση: